Dieta

dieta 300x199 DietaWarto zdawać sobie sprawę, że pojęcie „dieta” nie musi wcale wiązać się z drastycznymi wyrzeczeniami i odmawianiem sobie wszystkiego, co lubimy jeść. Jeśli zdecydujemy się na takie rozwiązanie, raczej nie wytrwamy dłużej przy swoich postanowieniach i nie uda nam się osiągnąć wyznaczonego efektu.

Zamiast tego, warto zastanowić się, jaki sposób odżywiania najbardziej nam odpowiada. Jeśli nie wyobrażamy sobie posiłku bez mięsa, przechodzenie na dietę bazującą na warzywach nie ma większego sensu. W takim przypadku powinniśmy raczej przywiązywać większą wagę do rodzaju mięsa, które jemy. Jeśli zastąpimy tłustą wieprzowinę, drobiem lub wołowiną, efekty z pewnością będą bardzo dobre. Osoby, które uwielbiają słodycze, nie muszą całkowicie eliminować ich ze swojej diety. Wystarczy, że ograniczą ich spożywanie, na przykład jedząc je tylko w weekend. Pomysłów jest całe mnóstwo. Ważne, by podejmowanie kolejnych wyrzeczeń przychodziło nam z łatwością, zamiast być dla nas źródłem stresu i poddenerwowania.

Zmiany, które wprowadzamy do swojego sposobu odżywiania w związku z dietą nie muszą być rewolucyjne, ani dużo nas kosztować. Wystarczy, że będziemy systematyczni w ich przestrzeganiu. Możemy na przykład zrezygnować z lunchu na mieście i przygotowywać go samodzielnie przed wyjściem z domu. Zdrowa sałatka, czy jogurt z musli z pewnością są lepsze dla naszego organizmu i mniej kaloryczne od hamburgera czy pizzy. Kiedy przygotowujemy sałatkę, możemy zastąpić majonez sosem z jogurtu i ziół. Warto też zrezygnować ze słodkich napojów na rzecz wody mineralnej. To niewielkie wyrzeczenia, a dzięki nim nasza dieta będzie znacznie skuteczniejsza.

Dobrze jest też stosować sztuczki, dzięki którym będziemy oszukiwać swój organizm. Szklanka wody wypita przed posiłkiem sprawi, że szybciej poczujesz sytość. Duża porcja warzyw dodana do każdego posiłku spowoduje, że dłużej będziesz syty. Jedząc na małym talerzu, będziesz miał poczucie, że zjadłeś więcej niż w rzeczywistości.

Każdy z nas ma takie przekąski, czy potrawy, z których zwyczajnie nie jest w stanie zrezygnować. Możemy potraktować je jako nagrody za kolejne cele, które uda nam się osiągnąć. Jeśli schudniesz trzy kilo, możesz zamówić pizzę. Jeśli przez miesiąc będziesz chodzić na aerobik, możesz nagrodzić się tabliczką czekolady. Takie małe przyjemności znacznie ułatwiają trwanie przy swoich postanowieniach i sprawiają, że dieta jest o wiele łatwiejsza do zniesienia.

Leave a Reply